Een betaald reserveringssysteem versus een gratis reserveringssysteem: waar zitten de verschillen?
Je hebt een onderneming en wilt tijd besparen met het (laten) reserveren van ruimtes, tijden, cursussen en meer. Er zijn online heel veel gratis reserveringssystemen te vinden. Je betaalt niks en jouw klanten kunnen online een reservering plaatsen. Dat scheelt jou tijd en geld. Doen, denk je dan. Maar is het echt zo makkelijk?
Een gratis reserveringssysteem versus een betaalde versie
“Open direct een gratis account. Blijvend gratis, voor nu en altijd. Altijd en overal inzicht in jouw boekingen.” “Laat uw klanten een afspraak met u maken met ons GRATIS online reserveringssysteem. Eenvoudig te integreren in uw bestaande website.”
Gratis reserveringssystemen zijn er genoeg te vinden online. Maar er zitten veel verschillen tussen een gratis en een betaald reserveringssysteem. Gratis is nooit helemaal gratis, want ook de ontwikkelaars van het gratis systeem hebben een verdienmodel. Daarom bieden de meeste gratis versies beperkte opties, zoals een beperking op het aantal reserveringen, of op het aantal geregistreerde gebruikers. Dat is natuurlijk prima wanneer je een startende onderneming hebt met (nog) weinig reserveringen. Maar beperkend wanneer je wilt groeien.
Daarnaast zitten veel gratis reserveringssystemen vol met advertenties en kun je je eigen logo of look-and-feel niet toevoegen. En zeker het maken van koppelingen met externe systemen zoals je kalender of een boekhoudprogramma is niet mogelijk, bieden ze geen complete back-up functionaliteiten en kun je bij vragen en/ of problemen nergens terecht.
Als je op een professionele en duurzame manier aan de slag wilt met online reserveren, kom je al snel bij betaalde versies uit. Uiteindelijk betaal je voor die meerwaarde. En jouw klant ziet dat. En deze extra functionaliteiten leveren weer meer tijdswinst op waardoor het online reserveringgsysteem zichzelf terugverdient.
Wat kost het reserveringssysteem van i-Reserve?
Het i-Reserve reserveringssysteem biedt functionaliteiten die gratis reserveringssystemen niet hebben. Ons reserveringssysteem is een Saas (Software as a service) oplossing, waardoor de prijzen relatief laag blijven maar er wel uitgebreide functionaliteiten bij zitten.
Het i-Reserve reserveringssysteem werkt op licentiebasis. Je krijgt een online reserveringssysteem tegen een vast bedrag per maand. Je betaalt dus niet per gemaakte reservering. Groeit je onderneming en nemen het aantal reserveringen toe? Dan blijven de kosten gelijk!
We bieden verschillende basispakketten vanaf 39 euro per maand. Het kleinste pakket is brons, deze is geschikt voor het kleine zelfstandige of buurthuis/ vereniging oplopend tot Platinum voor een super saas ervaring. Heb je meerdere vestigingen? Dan kun je ook een multi license omgeving aanschaffen waarbij elke vestiging zijn eigen instellingen kan hanteren. Heb je alleen behoefte aan eenvoudige planning- en reserveringsmogelijkheden of juist aan alle opties van het systeem? Geen probleem. Je bepaalt zelf hoe je gebruik wilt maken van i-Reserve. Lees hier meer over onze prijzen: Tarieven reserveringssysteem i-Reserve.
Extra modules bieden extra functionaliteiten
Onze boekingssoftware is modulair opgebouwd. Dit houd in dat er extra modules eenvoudig zijn bij te bestellen:
Export
Er is bijvoorbeeld een export mogelijk naar je financiële administratie. De balansen worden direct bijgewerkt. Er zijn interfaces beschikbaar naar REMS, Exact, King, Accountview, Mamut, Snelstart, iMuis en Twinfield.
Online betalen
Met de Online betalen module kan i-Reserve worden gekoppeld aan een betaalprovider, zoals bijvoorbeeld Buckaroo of Cardgate. Hiermee kunnen reserveringen of abonnementskosten eenvoudig online worden betaald.
E-ticket
Bij de E-ticket module komt een gratis scannerapplicatie. Met deze app is het mogelijk om de aanwezigheid van een bezoeker vast te leggen. Ook inzetbaar als toegangscontrole, denk hierbij aan tickets voor een evenement of activiteit.
Factuur
Met de Factuur module kun je facturen opstellen op basis van online reserveringen. Daarnaast heb je de beschikking over extra functionaliteiten zoals deelfacturen, samenvoegen van concept facturen of het aanmaken van incasso's.
Gebruik je deze functies niet, dan betaal je er ook niet voor. Dat vinden wij wel zo eerlijk. Lees hier meer over al onze modules: Extra modules bieden extra functionaliteiten
De voordelen van het i-Reserve reserveringssysteem
Net als de verschillende gratis reserveringssystemen is het i-Reserve online reserveringssysteem eenvoudig en snel in te richten. Binnen enkele dagen kan je al aan de slag. En is het boekingssysteem eenmaal ingericht, dan kun je met slechts een paar muisklikken een reservering maken. Je klanten kunnen net zo gemakkelijk online boeken. Via handige overzichten en filters zie je in één oogopslag wat er is geboekt. Je exporteert met één druk op de knop een overzicht naar bijvoorbeeld Excel.
Je bespaart tijd door de reserveringsbevestiging, een betaalbevestiging of een herinnering automatisch te laten versturen. De communicatie verloopt via e-mail of sms. Zijn er wijzigingen in een reservering, dan voer je deze makkelijk en snel door. Klanten kunnen hiervan automatisch een bericht krijgen. Middels een webhook kun je zogenaamde triggers uitvoeren om reserveringen, taken of klanten te koppelen met honderden andere applicaties.
In i-Reserve zijn er verschillende type integraties mogelijk; API koppelingen, import/ export koppelingen en koppelingen door middel van een integratie platform zoals MS Flow of Zapier. We hebben een aantal native koppelingen, die al standaard in i-Reserve zitten en die je alleen maar hoeft in te stellen. Koppelingen zorgen voor een nog completer reserveringssysteem en nemen nog meer werk uit handen. Lees hier meer over: Koppelingen en integraties
Naast een reserveringssysteem is i-Reserve ook meteen een CRM-systeem waarbij je alle gegevens van klanten en bedrijven in kunt bijhouden. Met een handig overzicht van alle verstuurde mails. Je kunt ook op een makkelijke manier taken toevoegen en meerdere klanten onder een bedrijf hangen. Zo weet je precies met wie je gesproken hebt. Klantvriendelijk en handig. Wij gebruiken het zelf uiteraard ook.
Zet het i-Reserve reserveringssysteem naar je hand
Met het i-Reserve reserveringssysteem kan je verschillende kanten op. Verhuur je vergaderzalen of tennisbanen? Voor elke specifieke toepassing hebben wij specifieke oplossingen. Zo kan je bijvoorbeeld tijdens het reserveren van een zaal laten aangeven welke zaalopstelling gewenst is en of er opties bij geboekt moeten worden, zoals een beamer of catering. Je voorkomt extra mails en/of telefoontjes en bespaart daardoor op tijd en andere kosten.
Bij cursussen kan je eenvoudig een trainer aan een cursus toevoegen. Je ziet meteen of deze beschikbaar is. En wanneer cursisten een cursus succesvol hebben afgerond kun je een diploma of certificaat aanmaken. Zit een cursus vol dan kunnen klanten zich inschrijven op de wachtlijst en worden ze automatisch ingeschreven voor een cursus wanneer er weer een plek vrij komt.
Laat je klanten zoeken en filteren op beschikbare tijden. Je kunt bijvoorbeeld filteren op capaciteit, locatie of datum. In onze templates kun je heel makkelijk een factuur opmaken met je eigen gewenste lay-out. Facturen kunnen worden samengevoegd en kunnen ook automatisch naar een klant of bedrijf worden verstuurd. Ook exporteren naar je boekhoudprogramma hoort bij de opties. Naast de reserveringen beheren kun je interne taken aanmaken voor jezelf of collega’s. Hier kun je een deadline opzetten, een categorie en eventueel een klant of bedrijf aan koppelen. Bind je klanten aan je en laat het boekingssysteem bijvoorbeeld automatisch een vaste klantenkorting berekenen bij het maken van een reservering. Haal statistieken uit i-Reserve door middel van filtering. Deze kun je ook automatisch versturen naar e-mailadressen. Zo kun je bijvoorbeeld een overzicht sturen van reserveringen naar de catering. Waar je met een gratis reserveringssysteem geen eigen look-and-feel kunt toevoegen, kan dat met i-Reserve wel. Voeg je eigen logo en huisstijl toe op de website, in e-mails en PDF bijlagen. Er is veel mogelijk met het i-Reserve reserveringssysteem. Zie hier alle functionaliteiten op een rij: Alle functionaliteiten van ons reserveringssysteem
Altijd de nieuwste versie
Bij i-Reserve hebben wij productontwikkeling hoog in het vaandel staan. Ons ontwikkelingsteam is achter de schermen voortdurend bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten. Niet alleen de nieuwste web technologieën maar zeker ook de feedback van onze klanten speelt hierbij een belangrijke rol. Als klant profiteer je natuurlijk mee van alle verbeteringen, nieuwe updates zijn automatisch beschikbaar. Dat kost je niets extra's.
Nieuwsgierig?
Wil je ontdekken wat het i-Reserve reserveringssysteem voor jou kan betekenen? Wil je eerlijk advies of je beter af bent met een betaalde dan wel gratis reserveringssysteem. Neem dan contact op met ons. We luisteren naar je wensen en nemen je desgewenst mee in onze opties. Je hebt ook de mogelijkheid om het i-Reserve reserveringssysteem eerst 30 dagen gratis uit te proberen. Zo kan je zelf uitproberen of het wat voor jouw onderneming is.