We werken in de huidige maatschappij steeds meer met toegangscontrole. Hoe hou jij bij of iemand gereserveerd heeft of niet? Werk je nog met presentielijsten, geprinte tickets of e-tickets op een scherm? Het reserveringssysteem i-Reserve heeft een nieuwe oplossing. Scan met je eigen telefoon de door jou aangeleverde QR-code op het e-ticket van de klant en zie meteen of deze geldig is of niet.

Je eigen scanner app

Onze nieuwe QR scanner app krijg je gratis bij de module e-tickets. Naast deze module heb je dus geen extra contract meer nodig met een externe scanner partij. Met onze app kan jij e-tickets scannen via je eigen devices. De QR scanner app is gratis te installeren vanaf de diverse stores. We rekenen uiteraard geen extra bedrag per gescand ticket. Naast de kosten voor de module e-tickets binnen i-Reserve zijn er dus geen extra kosten verbonden aan het scannen.

E-ticket met QR-code als toegangsbewijs

E-tickets worden in diverse branches gebruikt. Vaak is het gebruik van e-tickets handig wanneer er niet direct een computer voorhanden is en een reservering toch snel geaccordeerd moet worden. Hierbij kan je onder andere denken aan cursisten in een cursus, langs de waterkant bij bootverhuur of bijvoorbeeld bij een rondleiding. Een e-ticket zal in de meeste gevallen per e-mail worden verzonden naar de klant. Deze kan gelijk als bevestiging van de gemaakte reservering dienen. Het is uiteraard ook mogelijk om een e-ticket handmatig aan te maken. In beide gevallen is er een PDF template nodig waarin een QR-code wordt aangemaakt. QR staat voor 'Quick Response'. Het is een vierkante, geblokte barcode. Deze code scan je met de QR scanner app op je telefoon en de aanwezigheid van je klant is bevestigd. Een bijkomstig voordeel, de gegevens van de reservering worden na het scannen direct verwerkt. Geen gedoe meer met presentielijsten en geprinte tickets met de i-Reserve QR scanner app.

Hoe werkt de i-Reserve QR scanner app?

Heb je een i-Reserve licentie met e-ticket module? Dan kan je meteen aan de slag. Je krijgt de scanner app er als service bij. Installeer de app op je telefoon, of een andere device. De app kan op zoveel toestellen als je zelf wilt geïnstalleerd worden. Aanmelden kan met een QR-code via de beheeromgeving van jouw i-Reserve. Zo wordt de scanner gekoppeld aan jouw omgeving. De app werkt met een donker of licht thema en is in het Nederlands en Engels beschikbaar.

Heb je een i-Reserve licentie maar geen e-ticket module? Of heb je nog helemaal geen i-Reserve licentie? Geen probleem, op onze App Simulatie pagina kun je de werking van de i-Reserve Scanner App zelf uitproberen. Ga naar de simulatie pagina en volg de instructies.

Toegangscontrole met de scanner app

Op de dag van de rondleiding of de cursus scan je de QR-code op het e-ticket van de klant. Binnen een seconde krijg je een groen of rood scherm te zien. Zo is meteen duidelijk of het ticket geldig is. Een code voor de tweede maal scannen, levert een rood scherm op. Is er een probleem of loopt er wat fout, in de app kan je altijd de scanhistorie raadplegen. Het e-ticket en dus ook de QR-code is gekoppeld aan de reservering. Deze reservering kan ieder moment worden opgevraagd. Via de beheeromgeving kan je dus eenvoudig checken of de bezoeker of klant ‘binnen’ is. In de reservering staat dan dat het ‘e-ticket gevalideerd’ is.

Klik om te vergroten


Aan de slag?

Heb je de module e-ticket en wil je meteen aan de slag. Download dan de i-Reserve scanner app op je telefoon (of ander device). Wil je hierbij onze hulp inschakelen? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van de module e-ticket, neem dan contact met ons op.

januari 2022