Verhoog je omzet met de online verkoop van kadobonnen in de decembermaand
In dit artikel gaan we het hebben over de kracht van kadobonnen in de decembermaand voor bedrijven in de vrijetijdssector. Bij i-Reserve, jouw vertrouwde online reserveringssysteem, begrijpen we hoe belangrijk het is om je klanten te verrassen en te betrekken bij je aanbod. kadobonnen kunnen een geweldig hulpmiddel zijn om dit te bereiken. Ze kunnen niet alleen helpen om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om de loyaliteit van bestaande klanten te versterken. In dit artikel zullen we dieper ingaan op hoe je effectief gebruik kunt maken van kadobonnen binnen je bedrijf.
De waarde van kadobonnen
We hebben al eerder een artikel geschreven over de kracht van kadobonnen en kortingscodes. Maar met de decembermaand willen we de kracht van kadobonnen nog een keertje extra uitlichten. Bij i-Reserve zien we namelijk dagelijks hoe bedrijven in de vrijetijdssector profiteren van het slim inzetten van kadobonnen. Laten we eens kijken naar een paar van de belangrijkste voordelen.
Ten eerste, en waarschijnlijk het meest voor de hand liggend, kunnen kadobonnen direct bijdragen aan het verhogen van je verkoop. Hoe? Wanneer een klant een cadeaubon koopt, garandeert dit een toekomstige aankoop bij jouw bedrijf. Daarnaast heeft onderzoek aangetoond dat klanten vaak meer uitgeven dan de waarde van hun cadeaubon, wat resulteert in extra inkomsten voor jou.
Maar het gaat niet alleen om directe verkoop. Kadobonnen kunnen ook een goede manier zijn om nieuwe klanten aan te trekken. Wanneer iemand een cadeaubon krijgt, wordt hij of zij aangemoedigd om jouw bedrijf te bezoeken, misschien voor de eerste keer. Dit geeft je de kans om een goede eerste indruk te maken en een nieuwe klant te winnen.
Ten slotte kunnen kadobonnen helpen om klantloyaliteit te bevorderen. Door een cadeaubon aan te bieden na een eerder bezoek of bij een speciale gelegenheid, geef je je klanten een reden om jouw bedrijf te bezoeken, zelfs als ze op dat moment misschien niets nodig hebben.
Kadobonnen zijn dan ook meer dan alleen een leuk extraatje; ze zijn een strategisch hulpmiddel dat, indien goed gebruikt, kan leiden tot hogere verkoop, nieuwe klanten en verbeterde klantloyaliteit.
Waarom de online verkoop van kadobonnen?
Tegenwoordig is het online verkopen van kadobonnen dan ook niet langer een optie, maar noodzakelijk geworden om als bedrijf binnen de vrijetijdssector te blijven bestaan. Maar waarom precies? Waarom zou je jouw ook kadobonnen naast offline ook online moeten verkopen?
Als eerste is er natuurlijk het gemak voor de klant. In onze drukke levens willen we vooral dingen die ons tijd en moeite besparen. En online winkelen doet precies dat. Stel je voor: het is de avond voor een verjaardag en je bent vergeten een cadeau te kopen. Geen zorgen, je kunt gewoon naar de site, een cadeaubon kopen en deze direct per e-mail laten versturen. Het is snel, eenvoudig en je hoeft zelfs je huis niet uit.
Daarnaast biedt online verkoop je de mogelijkheid om een veel groter publiek te bereiken. Met een fysieke winkel ben je beperkt tot de mensen in je directe omgeving. Maar met een online winkel? De hele wereld is jouw markt. Of je nu klanten hebt aan de andere kant van de stad of aan de andere kant van de provincie, iedereen kan gemakkelijk je kadobonnen kopen. Dus zoekt iemand een cadeau voor een kennis verderop of misschien voor een familie weekendje weg? Ook dan kunnen ze eenvoudig jouw cadeaubon kopen.
En laten we niet vergeten dat online verkoop je de mogelijkheid geeft om de verkoop buiten de openingstijden te verhogen. Met een traditionele winkel ben je beperkt tot de uren dat je open bent. Maar een online winkel is altijd open. Dit betekent dat klanten op elk moment van de dag (of nacht) een aankoop kunnen doen, wat kan leiden tot een flinke verhoging van de omzet.
Kadobonnen en de decembermaand
De feestdagen zijn een gezellige en hectische tijd, gevuld met vreugde, licht en... cadeaus! Het is geen geheim dat de online verkoop tijdens deze periode een hoogtepunt bereikt, en dit geldt zeker ook voor kadobonnen. Of het nu gaat om een last-minute cadeau voor die lastige vriend of een weloverwogen keuze voor een vader, moeder of vriend, kadobonnen zijn een populaire keuze tijdens de feestdagen.
Maar waarom zijn kadobonnen zo populair tijdens de feestdagen? Eén reden is ook weer het gemak. Kadobonnen nemen de druk weg van het vinden van het 'perfecte' cadeau. Ze bieden de ontvanger de vrijheid om iets te kiezen dat ze echt willen of nodig hebben, terwijl ze de gever de zekerheid geven dat hun cadeau gewaardeerd zal worden. Daarnaast speelt de veelzijdigheid van kadobonnen een grote rol. Ze kunnen worden gebruikt voor een breed scala aan producten of diensten, wat betekent dat er voor iedereen een perfecte cadeaubon is, ongeacht hun interesses of smaak.
Maar hoe zorg je ervoor dat je deze feestmaand als ondernemer optimaal benut? Door je strategie rondom kadobonnen tijdens deze periode te optimaliseren, kun je niet alleen je verkoop verhogen, maar ook nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten tevreden houden. En dat is toch het mooiste cadeau dat je je bedrijf kunt geven?
- Promoot je kadobonnen actief, zowel online als offline.
- Zorg ervoor dat je klanten weten dat ze beschikbaar zijn en wat de voordelen zijn.
- Biedt verschillende waarden aan om aan verschillende budgetten te voldoen.
- Maak het kopen van kadobonnen zo eenvoudig en gemakkelijk mogelijk. Online verkoop via het reserveringssysteem kan hierbij enorm helpen.
Kadobon module van i-Reserve
Bij i-Reserve begrijpen we hoe belangrijk de online verkoop van kadobonnen is. Daarom kun je binnen ons online reserveringssysteem, met de extra Kadobon module, het online verkopen van kadobonnen mogelijk maken. Zo kun jij eenvoudig de omzet verhogen via het reserveringssysteem. Dus hoe werkt dit?
Laten we beginnen bij het begin; wat is een kadobon in ons systeem? Binnen dit artikel hebben we ons gericht op kadobonnen om cadeau te geven. Maar binnen de module kadobonnen van i- Reserve, wordt een kadobon gezien als een veelzijdig instrument. Klanten kunnen een kadobon aanschaffen om deze cadeau te doen, of ze kunnen profiteren van kortingen door de inzet van kadobonnen. Bedrijven kunnen ook kadobonnen creëren en verspreiden onder zowel bestaande als potentiële klanten, als een manier om hun diensten te promoten. Een andere toepassing is het gebruik van kadobonnen als tegoedbonnen - bijvoorbeeld wanneer een klant vooraf betaalt en later een reservering annuleert.
Is het makkelijk om een kadobon aan te maken binnen i-Reserve?
Het aanmaken van een kadobon in het i-Reserve reserveringssysteem is vrij eenvoudig, hiervoor hoef je enkel onderstaande stappen te doorlopen.
Kadobontype opzetten: Voordat je een kadobon kunt aanmaken, moet er een kadobontype worden opgezet. Een kadobon type is bijvoorbeeld een kerstactie of serie met kadobonnen. Je geeft dit type kadobon bepaalde eigenschappen zoals de geldigheidsduur en de prijs. Vervolgens kun je onder dit type verschillende kadobonnen aanmaken.
Kadobonnen aanmaken: Zodra een kadobontype is aangemaakt, kun je dus kadobonnen aanmaken. In het 'Nieuwe kadobon' aanmaakscherm zijn verschillende instellingen beschikbaar. Je kunt meerdere kadobonnen tegelijk aanmaken, wat betekent dat er meerdere unieke codes worden gegenereerd. Je kunt ook een vast bedrag of een kortingspercentage instellen voor de waarde van de kadobon.
Kadobonnen koppelen: Nadat de kadobon is aangemaakt, kan deze worden gekoppeld aan een klant. Het koppelen van de kadobon maakt het makkelijker om de bon naar de klant te sturen via het dashboard van de kadobon. Een ander voordeel van het koppelen van de kadobon is dat er een overzicht kan worden toegevoegd aan het dashboard van een klant, met daarin een overzicht van de (gebruikte) kadobonnen.
Met deze stappen kun je kadobonnen aanmaken en versturen of verkopen binnen het i-Reserve reserveringssysteem.
Begin direct met de verkoop van kadobonnen
Kadobonnen kunnen dus een krachtig hulpmiddel zijn voor je bedrijf. Ze bieden gemak voor je klanten, helpen je markt te verbreden en kunnen de verkoop stimuleren, vooral tijdens piekperiodes zoals de feestdagen. Het implementeren van een online reserveringssysteem zoals i-Reserve kan dit proces eenvoudiger maken. Overweeg dus zeker de online verkoop van kadobonnen als een manier om de groei en het succes van je bedrijf te ondersteunen. Heb je hulp nodig met het instellen van kadobonnen binnen i-Reserve of wil je graag meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.